Politica de Reclamații

Expedierea mărfurilor la adresă (costurile în acest caz sunt suportate de cumpărător):

julivan
ChildHood s.
r.o.
Mostná 58
94901 Nitra
Slovacia

Formular reclamatie julivan

 

1. Dispoziții generale privind viciile

 1.1. Dacă este vorba despre un viciu al bunului care poate fi remediat, cumpărătorul are dreptul ca acesta să fie remediat gratuit, în timp util și corespunzător. Vânzătorul este obligat să remedieze viciul fără întârziere nejustificată.

1.2. Cumpărătorul poate solicita înlocuirea bunului în locul remedierii viciului sau, dacă viciul se referă doar la o componentă a bunului, înlocuirea componentei, în măsura în care acest lucru nu implică costuri disproporționate pentru vânzător, având în vedere prețul bunului sau gravitatea viciului.

1.3. Vânzătorul poate oricând, în locul remedierii viciului, să înlocuiască bunul defect cu un bun fără vicii, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți semnificative cumpărătorului.

1.4. Dacă este vorba despre un viciu al bunului care nu poate fi remediat și care împiedică utilizarea corespunzătoare a bunului ca un produs fără vicii, cumpărătorul are dreptul la înlocuirea bunului sau are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare. Aceleași drepturi sunt valabile pentru cumpărător chiar dacă viciile sunt remediabile, dar cumpărătorul nu poate utiliza bunul în mod corespunzător din cauza reapariției viciului după reparație sau din cauza unui număr mare de vicii.

1.5. În cazul altor vicii iremediabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere proporțională din prețul bunului.

1.6. Vânzătorul a informat cumpărătorul despre drepturile sale care decurg din prevederile legislației aplicabile (echivalentul Art. 622 din Codul Civil Slovac) (punctele 1.1. – 1.3. din prezentele condiții comerciale și de reclamație) și despre drepturile care decurg din prevederile legislației aplicabile (echivalentul Art. 623 din Codul Civil Slovac) (punctele 1.4. – 1.5. din prezentele condiții comerciale și de reclamație), prin plasarea acestor condiții comerciale și de reclamație pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului, iar cumpărătorul a avut posibilitatea de a le citi înainte de a trimite comanda.

1.7. Vânzătorul este responsabil pentru viciile bunului în conformitate cu reglementările legale în vigoare ale Republicii Slovace, iar cumpărătorul este obligat să depună reclamația la vânzător sau la o persoană desemnată. Informații despre persoanele desemnate și punctele de service pentru service-ul în garanție și post-garanție sunt indicate în certificatul de garanție sau sunt furnizate de vânzător cumpărătorului la cerere, telefonic sau prin e-mail.

1.8. Soluționarea reclamațiilor este guvernată de politica de reclamații a vânzătorului în vigoare, adică Art. 8 din prezentele condiții comerciale și de reclamație. Cumpărătorul a fost informat corespunzător despre politica de reclamații și despre condițiile și modul de depunere a reclamațiilor, inclusiv detalii despre locul unde se poate depune reclamația și despre efectuarea reparațiilor în garanție, în conformitate cu prevederile Art. 18 alin. 1 din Legea nr. 250/2007 privind protecția consumatorilor și modificarea Legii Consiliului Național Slovac nr. 372/1990 privind contravențiile, cu modificările ulterioare (denumită în continuare „Legea”), înainte de încheierea contractului de vânzare-cumpărare, prin plasarea acestor condiții comerciale și de reclamație pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului, iar cumpărătorul a avut posibilitatea de a le citi înainte de a trimite comanda.

1.9. Politica de reclamații se aplică bunurilor achiziționate de cumpărător de la vânzător prin intermediul magazinului electronic de pe pagina de internet a vânzătorului.

1.10. Cumpărătorul are dreptul, pe durata perioadei de garanție, să invoce răspunderea vânzătorului pentru viciile bunului pentru care sunt responsabili producătorul, furnizorul sau vânzătorul și care a fost achiziționat de la vânzător.

1.11. Dacă bunul prezintă vicii, cumpărătorul are dreptul de a depune o reclamație la sediul vânzătorului în conformitate cu prevederile Art. 18 alin. 2 din Lege, prin livrarea bunului la sediul vânzătorului și prin transmiterea vânzătorului a manifestării de voință a cumpărătorului de a-și exercita dreptul în conformitate cu punctele 1.1. – 1.5. din prezentele condiții comerciale și de reclamație (denumită în continuare „Notificare de reclamație”). Vânzătorul recomandă asigurarea bunului la expedierea acestuia pentru reclamație. Vânzătorul nu preia colete cu plata ramburs. Cumpărătorul este obligat să indice în Notificarea de reclamație toate informațiile solicitate în mod veridic, în special să specifice exact tipul și amploarea viciului bunului; cumpărătorul va indica, de asemenea, care dintre drepturile sale, decurgând din prevederile legislației relevante (echivalentul Art. 622 și 633 din Codul Civil Slovac), le exercită. Cumpărătorul are dreptul de a depune reclamația și la persoana autorizată de producătorul bunului să efectueze reparații în garanție (denumită în continuare „persoana desemnată”). Lista persoanelor desemnate este inclusă în certificatul de garanție sau va fi trimisă cumpărătorului la cererea sa de către vânzător. 

2. Procesarea reclamațiilor

1.12. Procedura de reclamație privind bunul care poate fi livrat vânzătorului începe în ziua în care sunt îndeplinite cumulativ toate condițiile următoare: a) livrarea Notificării de reclamație către vânzător, b) livrarea bunului reclamat de la cumpărător către vânzător sau persoana desemnată.

1.13. Vânzătorul sau persoana desemnată va emite cumpărătorului o confirmare a înregistrării reclamației bunului într-o formă adecvată aleasă de vânzător, de ex. sub formă de e-mail sau în formă scrisă, în care este obligat să specifice exact viciile reclamate ale bunului și să informeze din nou consumatorul despre drepturile sale care decurg din punctele 1. – 3. din prezentele condiții comerciale și de reclamație (echivalentul Art. 622 din Codul Civil Slovac) și drepturile care decurg din punctele 4. – 5. din prezentele condiții comerciale și de reclamație (echivalentul Art. 623 din Codul Civil Slovac). Dacă reclamația este depusă prin mijloace de comunicare la distanță, vânzătorul este obligat să livreze confirmarea înregistrării reclamației cumpărătorului imediat; dacă nu este posibil să livreze confirmarea imediat, aceasta trebuie livrată fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de livrarea dovezii soluționării reclamației; confirmarea înregistrării reclamației nu trebuie livrată dacă cumpărătorul are posibilitatea de a dovedi depunerea reclamației prin alt mijloc.

1.14. Cumpărătorul are dreptul de a decide care dintre drepturile sale în conformitate cu prevederile relevante ale Codului Civil (echivalentul Art. 622 și Art. 623) le exercită și, de asemenea, este obligat să transmită fără întârziere vânzătorului informația despre decizia sa. Pe baza deciziei cumpărătorului privind drepturile pe care le exercită conform prevederilor relevante ale Codului Civil (echivalentul Art. 622 și Art. 623), vânzătorul sau persoana desemnată este obligată să stabilească modul de soluționare a reclamației în conformitate cu prevederile Art. 2 lit. m) din Lege imediat, în cazuri mai complexe în termen de 3 zile de la începutul procedurii de reclamație, în cazuri justificate, în special dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a stării bunului, nu mai târziu de 30 de zile de la data începerii procedurii de reclamație. După stabilirea modului de soluționare a reclamației, vânzătorul sau persoana desemnată va soluționa reclamația imediat, în cazuri justificate, reclamația poate fi soluționată și ulterior. Soluționarea reclamației nu trebuie să depășească 30 de zile de la data depunerii reclamației. După expirarea în zadar a termenului de soluționare a reclamației, consumatorul are dreptul de a se retrage din contract sau are dreptul la înlocuirea bunului cu un bun nou.

1.15. Dacă cumpărătorul a depus reclamația bunului în primele 12 luni de la încheierea contractului de vânzare-cumpărare, vânzătorul poate soluționa reclamația prin respingere numai pe baza declarației unui expert sau a unei opinii emise de o persoană autorizată, notificată sau acreditată sau a unei opinii a unei persoane desemnate (denumită în continuare „evaluare expertă a bunului”). Indiferent de rezultatul evaluării expertului, vânzătorul nu poate solicita cumpărătorului plata costurilor evaluării expertului sau a altor costuri legate de evaluarea expertului.

1.16. Dacă cumpărătorul a depus o reclamație pentru produs după 12 luni de la încheierea contractului de vânzare-cumpărare și vânzătorul a respins-o, persoana care a soluționat reclamația este obligată să indice în documentul de soluționare a reclamației cui poate cumpărătorul trimite bunul pentru o evaluare expertă. Dacă cumpărătorul trimite bunul pentru o evaluare expertă persoanei desemnate menționate în documentul de soluționare a reclamației, costurile evaluării expertului bunului, precum și toate celelalte costuri aferente rezonabil suportate, sunt suportate de vânzător, indiferent de rezultatul evaluării expertului. Dacă cumpărătorul demonstrează prin evaluarea expertului responsabilitatea vânzătorului pentru viciul reclamat al bunului, poate depune reclamația din nou; pe durata efectuării evaluării expertului bunului, perioada de garanție nu curge. Vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului în termen de 14 zile de la data depunerii din nou a reclamației toate costurile suportate pentru evaluarea expertului bunului, precum și toate costurile aferente rezonabil suportate. O reclamație depusă din nou nu poate fi respinsă.

1.17. Vânzătorul își rezervă dreptul de a înlocui bunul defect cu un alt bun fără vicii, cu aceleași sau mai bune specificații tehnice, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți semnificative cumpărătorului. 

3. Excluderea responsabilității vânzătorului pentru vicii

1.18. Vânzătorul nu este responsabil pentru viciile bunului: a) dacă cumpărătorul nu și-a exercitat dreptul, referitor la responsabilitatea vânzătorului pentru viciul bunului până la sfârșitul perioadei de garanție a bunului, b) dacă viciul bunului este o deteriorare mecanică a bunului cauzată de cumpărător (cum ar fi deteriorarea mecanică a sticlei, carcasei, curelei sau brățării), c) dacă viciul bunului a apărut prin utilizarea bunului în condiții care nu corespund, prin intensitate, umiditate, influențe chimice și mecanice, mediului natural al bunului, d) dacă viciul bunului a apărut din cauza manipulării neprofesionale, a operării necorespunzătoare sau a neglijării îngrijirii bunului, e) dacă viciul bunului a apărut prin deteriorarea bunului din cauza suprasolicitării excesive sau a utilizării în contradicție cu condițiile specificate în documentație sau cu principiile generale de utilizare obișnuită a bunului (defecțiuni cauzate de utilizarea ceasurilor în contradicție cu instrucțiunile de utilizare sau cu principiile de utilizare corectă), f) dacă viciul bunului a apărut prin deteriorarea bunului din cauza unor evenimente inevitabile și/sau imprevizibile, g) dacă viciul bunului a apărut prin deteriorarea bunului din cauza distrugerii accidentale și a deteriorării accidentale, h) dacă viciul bunului a apărut prin intervenții neprofesionale, deteriorare de apă, foc, electricitate statică sau atmosferică sau alte intervenții de forță majoră, i) dacă viciul bunului a apărut prin intervenția unei persoane neautorizate (intervenție neautorizată asupra ceasurilor în afara unui service autorizat).

Dacă coletul nu este complet, respectiv dacă este vorba de un viciu evident pe care cumpărătorul l-ar fi putut constata prin verificarea coletului la livrarea bunului și pe care nu l-a notificat reprezentantului vânzătorului în conformitate cu aceste condiții comerciale, reclamațiile ulterioare de acest tip vor fi recunoscute doar dacă cumpărătorul demonstrează că viciile reclamate existau deja la momentul preluării bunului de către cumpărător. 

4. Soluționarea reclamațiilor și termene

1.19. Vânzătorul este obligat să soluționeze reclamația și să finalizeze procedura de reclamație printr-una dintre următoarele modalități: a) predarea bunului reparat, b) înlocuirea bunului, c) returnarea prețului de achiziție al bunului, d) plata unei reduceri proporționale din prețul bunului, e) o invitație scrisă de a prelua o prestație stabilită de vânzător, f) respingerea justificată a reclamației bunului.

1.20. Vânzătorul este obligat să emită cumpărătorului un document scris privind modul de stabilire și de soluționare a reclamației, cel târziu în termen de 30 de zile de la data depunerii reclamației, personal, prin intermediul unui furnizor de servicii poștale, de curierat sau de livrare. Vânzătorul va informa cumpărătorul despre rezultatul soluționării reclamației imediat după finalizarea procedurii de reclamație, într-un proces verbal de reclamație care îi va fi livrat împreună cu bunul.

5. Perioada de garanție

1.21. Perioada de garanție este de 24 de luni de la data livrării bunului, cu excepția cazurilor specifice în care este stabilită o altă perioadă de garanție.

1.22. Perioada de garanție se prelungește cu durata în care cumpărătorul nu a putut utiliza bunul din cauza reparației în garanție a bunului.

1.23. În cazul înlocuirii bunului cu unul nou, cumpărătorul va primi un document care va conține informații despre înlocuirea bunului, iar eventualele reclamații ulterioare se vor face pe baza contractului de vânzare-cumpărare și a acestui document de reclamație. În cazul înlocuirii bunului cu unul nou, perioada de garanție începe să curgă din nou de la preluarea noului bun, dar numai pentru bunul nou.

1.24. Soluționarea reclamației se referă doar la viciile menționate în Notificarea de reclamație și în confirmarea înregistrării reclamației bunului conform punctului 14 din prezentele condiții de reclamație și comerciale.

6. Definiții suplimentare pentru reclamații

1.25. În scopul reclamațiilor, un viciu remediabil repetat de mai multe ori se consideră a fi apariția aceluiași viciu remediabil de mai mult de două ori.

1.26. În scopul reclamațiilor, un număr mare de vicii remediabile diferite se consideră a fi apariția a mai mult de trei vicii remediabile diferite simultan.

1.27. Dreptul cumpărătorului de a depune o reclamație pentru un viciu al bunului, după ce și-a exercitat dreptul și a solicitat vânzătorului remedierea viciului bunului conform punctului 1. din prezentele condiții de reclamație și comerciale, este consumat, iar, indiferent de rezultatul reclamației, o eventuală nouă depunere a reclamației pentru același viciu unic (nu vicii de același tip) va fi respinsă.