Termeni și condiții
1. Dispoziții Generale
Acești Termeni și Condiții Generale reglementează drepturile și obligațiile părților contractante, decurgând din contractul de vânzare-cumpărare încheiat între vânzător, respectiv ChildHood s. r. o. cu sediul în Škultétyho 535/42, 94901 Nitra, Slovacia, Număr de înregistrare (IČO): 54293243, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Nitra, Secția: sro, Nr. înregistrare: 38149/N (denumit în continuare "vânzător"), și cumpărător, având ca obiect cumpărarea și vânzarea de bunuri pe site-ul de comerț electronic al vânzătorului.
Date de contact ale vânzătorului:
ChildHood s. r. o. cu sediul în Škultétyho 535/42, 94901 Nitra, Slovacia, Număr de înregistrare (IČO): 54293243, Cod de Identificare Fiscală (DIČ): 2121624989, Cod TVA (IČ DPH) SK2121624989, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Nitra, Secția: sro, Nr. înregistrare: 38149/N
Autoritatea de supraveghere:
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)
Adresă: Bulevardul Aviatorilor, Nr. 72, Sector 1, București, România
Telefon: 0219551
E-mail: office@anpc.ro
Platforma SOL (Soluționarea Online a Litigiilor): https://ec.europa.eu/consumers/odr
1.1. Acești Termeni și Condiții Generale, în versiunea valabilă la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare, sunt o parte integrantă a contractului de vânzare-cumpărare. În cazul în care vânzătorul și cumpărătorul încheie un contract de vânzare-cumpărare scris, în care convin asupra unor condiții diferite de acești Termeni și Condiții Generale, prevederile contractului de vânzare-cumpărare vor prevala asupra acestor Termeni și Condiții Generale. Condițiile astfel convenite nu trebuie să contravină altor reglementări legale (scurtarea termenului de returnare a bunurilor, a perioadei de garanție etc.).
1.2. Prin **contract complementar**, în sensul acestor Termeni și Condiții Generale, se înțelege un contract în baza căruia cumpărătorul achiziționează bunuri sau i se prestează un serviciu care are legătură cu obiectul contractului de vânzare-cumpărare, în cazul în care bunurile sunt livrate sau serviciul este prestat de către vânzător sau o terță parte în baza acordului lor.
1.3. Prețul de achiziție afișat pentru bunuri pe orice pagină de internet a magazinului electronic operată de vânzător include **taxa pe valoarea adăugată (TVA)** în cuantumul stabilit de legislația în vigoare din Slovacia și **nu include costul transportului bunurilor sau al altor servicii opționale**. Toate promoțiile sunt valabile în limita stocului disponibil.
1.4. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica în orice moment prețul bunurilor afișat pe orice pagină de internet a magazinului electronic operată de vânzător. Modificarea prețului bunurilor nu se aplică contractelor de vânzare-cumpărare încheiate înainte de modificarea prețului, indiferent dacă livrarea bunurilor nu a avut încă loc.
1.5. În cazul în care vânzătorul nu își îndeplinește obligațiile stabilite în legislația în vigoare din Slovacia, legislația Uniunii Europene sau în acești Termeni și Condiții Generale, cumpărătorul își poate exercita dreptul împotriva vânzătorului prin intermediul instanței de judecată competente.
2. Modul de încheiere a contractului de vânzare-cumpărare
2.1. Propunerea de încheiere a contractului de vânzare-cumpărare este transmisă vânzătorului de către cumpărător sub forma unui formular completat și trimis pe pagina de internet a vânzătorului, prin care se transmite o propunere de încheiere a contractului de vânzare-cumpărare, al cărui obiect este transferul cu titlu oneros al dreptului de proprietate asupra bunurilor indicate de cumpărător la prețul de achiziție și în condițiile menționate în această comandă (denumită în continuare „comandă”).
2.2. Ulterior trimiterii comenzii, cumpărătorul va primi pe adresa sa de e-mail o notificare automată de primire a comenzii în sistemul electronic al vânzătorului (denumită în continuare „confirmare de primire a comenzii”). Pe adresa de e-mail a cumpărătorului pot fi trimise, dacă este necesar, toate celelalte informații referitoare la comanda sa.
2.3. Confirmarea de primire conține informații despre faptul că vânzătorul a primit comanda și constituie, în același timp, acceptarea propunerii de încheiere a contractului de vânzare-cumpărare (denumită în continuare „acceptare a comenzii”).
2.4. Acceptarea comenzii conține informații despre denumirea și specificațiile bunurilor al căror vânzare face obiectul contractului de vânzare-cumpărare, apoi date despre prețul bunurilor și/sau al altor servicii, denumirea și date despre locul unde urmează să fie livrate bunurile și date despre prețul eventual, condițiile, modul și termenul de transport al bunurilor la locul de livrare convenit pentru cumpărător, date despre vânzător (denumire comercială, sediu, CUI, număr de înregistrare în registrul comerțului etc.), precum și alte date necesare.
2.5. Contractul de vânzare-cumpărare este încheiat la data primirii acceptării comenzii în format electronic.
2.6. Vânzătorul a informat cumpărătorul într-un mod clar, lipsit de ambiguitate, inteligibil și inconfundabil, înainte de trimiterea comenzii, despre informațiile precontractuale referitoare la condițiile de reclamație, plată, comerciale, de transport și alte condiții, astfel:
- a) despre principalele caracteristici ale bunurilor sau natura serviciului, într-o măsură proporțională cu mijlocul de comunicare utilizat și cu bunul sau serviciul, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- b) despre denumirea comercială și sediul vânzătorului a informat pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și la Art. 1 din prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- c) despre numărul de telefon al vânzătorului și alte date importante pentru contactul cumpărătorului cu vânzătorul, în special adresa sa de e-mail, a informat pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și la Art. 1 din prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- d) despre adresa vânzătorului, la care cumpărătorul poate depune o reclamație privind bunurile sau serviciile, o plângere sau o altă sesizare, a informat la Art. 1 din prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- e) despre prețul total al bunurilor sau serviciilor, inclusiv taxa pe valoarea adăugată și toate celelalte taxe, sau, dacă prețul nu poate fi determinat în mod rezonabil în prealabil din cauza naturii bunurilor sau serviciilor, despre modul de calcul al acestuia, precum și despre costurile de transport, livrare, poștă și alte costuri și taxe, sau, dacă aceste costuri și taxe nu pot fi determinate în prealabil, despre faptul că cumpărătorul va fi obligat să le achite, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- f) despre condițiile de plată, condițiile de livrare, termenul în care vânzătorul se obligă să livreze bunurile sau să presteze serviciile, despre informații privind procedurile de depunere și soluționare a reclamațiilor, plângerilor și sesizărilor cumpărătorului, a informat în articolele relevante ale prezentelor condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- g) despre informații privind dreptul cumpărătorului de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare, despre condițiile, termenul și procedura de exercitare a dreptului de retragere din contract, a informat la Art. 10 din prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- h) despre furnizarea unui formular de retragere din contractul de vânzare-cumpărare a informat la Art. 10 și în anexa la prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului; vânzătorul a furnizat, de asemenea, formularul propriu-zis de retragere din contractul de vânzare-cumpărare în anexa la prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului;
- i) despre informația că, în cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de vânzare-cumpărare, va suporta costurile asociate cu returnarea bunurilor către vânzător, conform prevederilor legislației relevante din România (Art. 13 alin. (3) din OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare „OUG 34/2014”),
- acestor Termeni și Condiții Generale, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- j) despre obligația cumpărătorului de a achita vânzătorului prețul pentru prestația efectiv prestată, conform prevederilor legislației relevante din România (Art. 14 alin. (3) din OUG 34/2014), în cazul în care cumpărătorul se retrage dintr-un contract de servicii după ce a acordat vânzătorului consimțământul expres conform prevederilor legislației relevante din România (Art. 7 alin. (3) din OUG 34/2014), a informat la Art. 10 din prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- k) despre circumstanțele în care cumpărătorul pierde dreptul de retragere din contract a informat la Art. 10 din prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- l) despre instrucțiunile privind responsabilitatea vânzătorului pentru viciile bunurilor sau serviciilor conform prevederilor legislației relevante din România (Codul Civil Român și Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora), a informat la Art. 8 din prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- m) despre existența și detaliile garanției oferite de producător sau vânzător conform unor principii mai stricte decât cele prevăzute de legislația relevantă din România (Codul Civil Român și Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora), dacă aceasta este oferită de producător sau vânzător, precum și informații despre existența și condițiile de asistență și servicii oferite cumpărătorului după vânzarea bunurilor sau prestarea serviciilor, dacă o astfel de asistență este oferită, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și la Art. 9 din prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- n) despre durata contractului, în cazul unui contract încheiat pe o perioadă determinată; în cazul unui contract încheiat pe o perioadă nedeterminată sau a unui contract a cărui valabilitate se prelungește automat, și despre condițiile de reziliere a contractului, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- o) despre durata minimă a obligațiilor cumpărătorului care decurg din contractul de vânzare-cumpărare, dacă din contractul de vânzare-cumpărare rezultă o astfel de obligație pentru cumpărător, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- p) despre obligația cumpărătorului de a plăti un avans sau de a furniza o altă garanție financiară la cererea vânzătorului și despre condițiile aplicabile furnizării acesteia, dacă din contractul de vânzare-cumpărare rezultă o astfel de obligație pentru cumpărător, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- q) despre funcționalitatea, inclusiv măsurile de protecție tehnică aplicabile pentru asigurarea conținutului electronic, dacă este cazul, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- r) despre compatibilitatea conținutului electronic cu hardware-ul și software-ul despre care vânzătorul știe sau este rezonabil să se aștepte că știe, dacă este cazul, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- s) despre posibilitatea și condițiile de soluționare a litigiilor pe cale amiabilă prin intermediul sistemului de soluționare alternativă a litigiilor, în cazul în care vânzătorul s-a angajat să utilizeze acest sistem, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- t) despre pașii necesari pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare, descriind acești pași necesari în prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- u) despre faptul că contractul de vânzare-cumpărare va fi stocat în format electronic la vânzător și este disponibil cumpărătorului la cererea scrisă a acestuia, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- v) despre faptul că limba oferită pentru încheierea contractului este limba română, a informat pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în prezentele condiții comerciale și de reclamație, care sunt publicate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului.
2.7. Dacă vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de informare privind plata taxelor suplimentare sau a altor costuri conform punctului 2.6. lit. e) din prezentele condiții comerciale și de reclamație sau privind costurile de returnare a bunurilor conform punctului 2.6. lit. i) din prezentele condiții comerciale și de reclamație, cumpărătorul nu este obligat să achite aceste costuri sau taxe suplimentare.
3. Drepturile și Obligațiile Vânzătorului
-
3.1. Vânzătorul este obligat:
a) să livreze cumpărătorului, pe baza comenzii confirmate prin acceptare, bunurile în cantitatea, calitatea și termenul convenit și să le ambaleze sau să le pregătească pentru transport în modul necesar pentru păstrarea și protejarea acestora;
b) să se asigure că bunurile livrate respectă legislația în vigoare din România și Uniunea Europeană;
c) să furnizeze cumpărătorului, fără întârziere după încheierea contractului de vânzare-cumpărare, dar nu mai târziu de momentul livrării bunurilor, o confirmare a încheierii contractului de vânzare-cumpărare pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail. Confirmarea trebuie să conțină toate informațiile menționate la punctul 2.6., inclusiv formularul de retragere din contractul de vânzare-cumpărare;
d) să predea cumpărătorului, cel târziu odată cu bunurile, în formă scrisă sau electronică, toate documentele necesare pentru preluarea și utilizarea bunurilor și alte documente prevăzute de legislația în vigoare din România și Uniunea Europeană (instrucțiuni în limba română, certificat de garanție, aviz de însoțire a mărfii, document fiscal).
3.2. Vânzătorul are dreptul la plata corectă și la timp a prețului de achiziție de la cumpărător pentru bunurile livrate.
3.3. Dacă, din cauza epuizării stocului sau a indisponibilității bunurilor, vânzătorul nu este în măsură să livreze bunurile cumpărătorului în termenul convenit în contractul de vânzare-cumpărare sau stabilit prin prezentele condiții comerciale și de reclamație, sau la prețul de achiziție convenit, vânzătorul este obligat să ofere cumpărătorului o execuție alternativă sau posibilitatea ca cumpărătorul să se retragă din contractul de vânzare-cumpărare (să anuleze comanda). Cumpărătorul se poate retrage din contractul de vânzare-cumpărare sau poate anula comanda prin trimiterea unui e-mail. În cazul în care cumpărătorul a achitat deja prețul de achiziție sau o parte din acesta, vânzătorul va rambursa prețul de achiziție achitat sau o parte din acesta în termen de 14 zile de la data primirii e-mailului privind retragerea din contractul de vânzare-cumpărare, respectiv anularea comenzii, către contul indicat de cumpărător, cu excepția cazului în care părțile contractante convin altfel. În cazul în care cumpărătorul nu acceptă, într-un termen rezonabil, execuția alternativă oferită de vânzător și nici nu se retrage din contractul de vânzare-cumpărare, vânzătorul este îndreptățit să se retragă din contractul de vânzare-cumpărare și, în cazul în care cumpărătorul a achitat deja prețul de achiziție sau o parte din acesta, vânzătorul este obligat să ramburseze prețul de achiziție achitat sau o parte din acesta în termen de 14 zile de la data primirii retragerii din contractul de vânzare-cumpărare de către cumpărător.
4. Drepturile și Obligațiile Cumpărătorului
4.1. Cumpărătorul a fost informat de către vânzător că parte a comenzii este obligația de a plăti prețul.
4.2. Cumpărătorul este obligat:
- a) să preia bunurile comandate și livrate,
- b) să achite vânzătorului prețul de achiziție convenit în termenul de scadență stabilit, inclusiv costurile de livrare a bunurilor,
- c) să confirme primirea bunurilor în avizul de însoțire a mărfii prin semnătura sa sau a unei persoane împuternicite de acesta.
4.3. Cumpărătorul are dreptul la livrarea bunurilor în cantitatea, calitatea, termenul și locul convenite de părțile contractante.
5. Condiții de Livrare și Plată
Transport și Plăți
Toate produsele pe care le avem în stoc sunt expediate în ziua primirii comenzii dumneavoastră (până la ora 10:00). Livrarea se face în următoarea zi lucrătoare de la expediere.
În cazul în care produsul nu este momentan în stoc, livrarea acestuia durează mai mult, în funcție de disponibilitatea afișată la produs. Ziua livrării este indicată pentru fiecare produs direct în detaliile acestuia. În cazuri excepționale, poate apărea situația ca livrarea să se prelungească față de termenul anunțat. Într-un astfel de caz, informăm fără întârziere clientul despre noul termen de livrare.
Opțiuni de livrare:
FAN Courier - EasyBox | PÂNĂ LA 600 lei – 20 lei PESTE 601 lei – 0,00 lei |
FAN Courier - la adresă | PÂNĂ LA 600 lei – 25 lei PESTE 601 lei – 0,00 lei |
GLS Courier - la adresă | PÂNĂ LA 600 lei – 25 lei PESTE 601 lei – 0,00 lei |
Packeta – livrare la punct de ridicare | PÂNĂ LA 600 lei – 20 lei PESTE 601 lei – 0,00 lei |
Produsul care este marcat cu simbolul „ÎN STOC” este expediat în ziua primirii comenzii (comenzi primite până la ora 10:00).
Metode de plată:
Plata cu cardul online | 0,00 lei |
Ramburs - la livrare | 5,00 lei |
Disponibilitatea obișnuită a bunurilor și termenul de expediere a acestora sunt indicate pentru fiecare produs pe pagina de internet a magazinului electronic. În cazul în care nu este indicat, timpul obișnuit de livrare este de 3-7 zile lucrătoare.
5.2. Dacă vânzătorul și cumpărătorul nu au convenit altfel în contractul de vânzare-cumpărare, vânzătorul este obligat să livreze bunul cumpărătorului fără întârziere, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare. Dacă vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de a livra bunul în termenul prevăzut la prima propoziție, cumpărătorul îl va solicita să livreze bunul într-un termen suplimentar rezonabil acordat de acesta. Dacă vânzătorul nu livrează bunul nici în acest termen suplimentar rezonabil, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract.
5.3. Vânzătorul are dreptul de a solicita cumpărătorului preluarea bunurilor chiar înainte de expirarea termenului de livrare a bunurilor convenit în contractul de vânzare-cumpărare.
5.4. Reprezentarea culorilor bunurilor pe monitor poate să nu corespundă exact nuanțelor reale de culoare, așa cum le va percepe cumpărătorul în realitate. Afișarea nuanțelor de culoare depinde, printre altele, și de calitatea monitorului sau a altui dispozitiv de afișare utilizat.
5.5. Cumpărătorul este obligat să preia bunurile în locul care este convenit de vânzător sau de reprezentantul său, însărcinat cu livrarea bunurilor, și de cumpărător în contractul de vânzare-cumpărare sau într-un alt mod înainte de livrarea bunurilor (denumit în continuare „Locul”). Cumpărătorul este obligat să preia bunurile în intervalul orar care este convenit de vânzător sau de reprezentantul său, însărcinat cu livrarea bunurilor, și de cumpărător în contractul de vânzare-cumpărare sau într-un alt mod înainte de livrarea bunurilor (denumit în continuare „Intervalul Orar”).
5.6. În cazul în care vânzătorul livrează bunurile cumpărătorului la Locul și în Intervalul Orar, cumpărătorul este obligat să preia bunurile personal sau să se asigure că bunurile sunt preluate de o persoană pe care o împuternicește pentru cazul absenței sale la preluarea bunurilor și să semneze procesul verbal de plată a prețului de achiziție și de livrare și predare a bunurilor. Terța persoană împuternicită să preia bunurile este obligată să prezinte vânzătorului o copie a acceptării comenzii. Bunurile sunt considerate livrate și preluate la momentul predării bunurilor către cumpărător. Prin predarea bunurilor către cumpărător se înțelege livrarea bunurilor la Locul, preluarea acestora de către cumpărător sau de către o terță persoană împuternicită de cumpărător și semnarea procesului verbal de plată a prețului de achiziție și de livrare și predare a bunurilor de către cumpărător sau de către o terță persoană împuternicită de cumpărător.
5.7. Dacă va fi necesară repetarea livrării bunurilor din cauza absenței cumpărătorului la Locul și în Intervalul Orar sau în cazul în care cumpărătorul, fără o retragere prealabilă scrisă din contractul de vânzare-cumpărare, nu preia bunurile în termen de 7 zile de la expirarea inutilă a Intervalului Orar, vânzătorul are dreptul de a solicita despăgubiri pentru prejudiciul suferit, în cuantumul costurilor reale ale tentativei de livrare eșuate a bunurilor la Locul. **Vă rugăm să rețineți că refuzul nejustificat de preluare a coletului poate atrage după sine răspunderea cumpărătorului conform legislației în vigoare.**
5.8. Cumpărătorul este îndreptățit să verifice coletul, adică bunurile și ambalajul acestora, imediat după livrare, în prezența reprezentantului vânzătorului (curierului). În cazul constatării existenței unui defect al bunurilor și/sau în cazul în care coletul nu este complet (număr mai mic de bucăți de bunuri, respectiv lipsește bunul comandat), reprezentantul vânzătorului (curierul) este obligat, la cererea cumpărătorului, să întocmească un Proces Verbal de Constatare a Daunelor, cu indicarea extinderii și naturii defectului bunurilor, a cărui corectitudine va fi confirmată de cumpărător. Pe baza procesului verbal astfel întocmit și livrat vânzătorului, cumpărătorul poate refuza să preia bunurile livrate cu defecte sau să confirme primirea bunurilor cu defecte și ulterior, în conformitate cu Art. 8 din prezentele condiții comerciale și de reclamație, să depună o reclamație privind defectele bunurilor la vânzător sau la persoana desemnată. În cazul în care cumpărătorul refuză să preia bunurile livrate cu defecte, toate costurile rezonabil efectuate pentru returnarea bunurilor către vânzător sunt suportate de vânzător.
5.9. Cumpărătorul este îndreptățit, în cazul nelivrării bunurilor de către vânzător în termenul menționat la punctul 5.2. din prezentele condiții comerciale, să se retragă din contractul de vânzare-cumpărare, iar vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului partea deja plătită a prețului de achiziție fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la primirea retragerii din contractul de vânzare-cumpărare, în același mod pe care l-a folosit cumpărătorul la plata sa, cu excepția cazului în care se convine cu cumpărătorul asupra unei alte metode de rambursare, fără ca cumpărătorului să îi fie percepute taxe suplimentare.
6. Prețul de Achiziție
6.1. Prețul de achiziție al bunurilor convenit în contractul de vânzare-cumpărare între vânzător și cumpărător este menționat în acceptarea comenzii (denumit în continuare "prețul de achiziție"). Dacă prețul de achiziție indicat în confirmarea de primire a comenzii este mai mare decât prețul pentru bunurile identice menționate în oferta magazinului electronic la momentul trimiterii comenzii de către cumpărător, vânzătorul va transmite cumpărătorului un mesaj electronic cu informații despre oferta unui nou preț de achiziție de o altă valoare, care este considerată o propunere a vânzătorului pentru încheierea unui nou contract de vânzare-cumpărare, pe care cumpărătorul trebuie să o confirme în mod expres prin e-mail sau în scris pentru a se încheia în mod valabil contractul de vânzare-cumpărare.
6.2. Cumpărătorul este obligat să achite vânzătorului prețul de achiziție, inclusiv costurile de livrare a bunurilor, în numerar sau cu cardul de plată la preluarea personală a bunurilor, prin ramburs la locul de livrare a bunurilor sau prin transfer bancar în contul vânzătorului, indicat în acceptarea comenzii sau pe pagina de internet a vânzătorului înainte de preluarea bunurilor, prin intermediul serviciilor de internet banking ale următoarelor bănci sau prin intermediul unui card de plată înainte de preluarea bunurilor.
6.3. În cazul în care cumpărătorul achită vânzătorului prețul de achiziție prin transfer bancar, ziua plății este considerată ziua în care întregul preț de achiziție a fost creditat în contul vânzătorului.
6.4. Cumpărătorul este obligat să achite vânzătorului prețul de achiziție pentru bunurile convenite în termenul stabilit conform contractului de vânzare-cumpărare, dar nu mai târziu de momentul preluării bunurilor.
6.5. În cazul în care cumpărătorul nu achită vânzătorului întregul preț de achiziție până la momentul livrării bunurilor la Locul și părțile contractante nu au convenit asupra plății prețului de achiziție al bunurilor în rate, vânzătorul este îndreptățit să refuze livrarea bunurilor către cumpărător.
7. Dobândirea proprietății și trecerea riscului de deteriorare a bunurilor
7.1. Prin preluarea bunurilor la locul convenit, dreptul de proprietate asupra bunurilor trece la cumpărător. Cumpărătorul care nu îndeplinește definiția de consumator menționată în legislația relevantă din România (Art. 2 alin. (1) din OUG 34/2014) dobândește dreptul de proprietate asupra bunurilor numai după plata integrală a întregului preț de achiziție al bunurilor.
7.2. Riscul de deteriorare a bunurilor trece la cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau o terță persoană împuternicită de cumpărător preia bunurile de la vânzător sau de la reprezentantul acestuia, însărcinat cu livrarea bunurilor, sau, în cazul în care nu face acest lucru la timp, în momentul în care vânzătorul permite cumpărătorului să dispună de bunuri și cumpărătorul nu preia bunurile.
8. Politica de Retur și Garanție (Responsabilitatea pentru Vicii, Garanție, Reclamații)
Expedierea bunurilor la adresă (costurile în acest caz sunt suportate de cumpărător):
julivan
ChildHood s.r.o.
Mostná 58
94901 Nitra
Slovacia
8.1. În cazul unui viciu al bunurilor care poate fi înlăturat, cumpărătorul are dreptul ca acesta să fie înlăturat gratuit, în timp util și în mod corespunzător. Vânzătorul este obligat să înlăture viciul fără întârzieri nejustificate.
8.2. Cumpărătorul poate solicita înlocuirea bunurilor în loc de înlăturarea viciului sau, dacă viciul se referă doar la o componentă a bunurilor, înlocuirea componentei, dacă prin aceasta vânzătorului nu îi sunt generate costuri disproporționate în raport cu prețul bunurilor sau cu gravitatea viciului.
8.3. Vânzătorul poate oricând, în locul înlăturării viciului, să înlocuiască bunurile viciate cu bunuri fără vicii, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți semnificative cumpărătorului.
8.4. În cazul unui viciu al bunurilor care nu poate fi înlăturat și care împiedică utilizarea corespunzătoare a bunurilor ca un produs fără vicii, cumpărătorul are dreptul la înlocuirea bunurilor sau are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare. Aceleași drepturi se aplică cumpărătorului chiar dacă viciile sunt înlăturabile, însă cumpărătorul nu poate utiliza bunurile în mod corespunzător din cauza reapariției viciului după reparație sau din cauza unui număr mai mare de vicii.
8.5. În cazul altor vicii care nu pot fi înlăturate, cumpărătorul are dreptul la o reducere proporțională din prețul bunurilor.
8.6. Vânzătorul a instruit cumpărătorul cu privire la drepturile sale care decurg din legislația relevantă din România privind protecția consumatorilor și vânzarea produselor (corespunzătoare punctelor 8.1. până la 8.3. din prezentele condiții comerciale și de reclamație) și drepturile care decurg din legislația relevantă din România privind protecția consumatorilor și vânzarea produselor (corespunzătoare punctelor 8.4. până la 8.5. din prezentele condiții comerciale și de reclamație), prin publicarea acestor condiții comerciale și de reclamație pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului, iar cumpărătorul a avut posibilitatea să le citească înainte de a trimite comanda.
8.7. Vânzătorul este responsabil pentru viciile bunurilor în conformitate cu reglementările în vigoare din Slovacia și Uniunea Europeană, iar cumpărătorul este obligat să depună reclamația la vânzător sau la o persoană desemnată. Informații despre persoanele desemnate și punctele de service pentru service-ul în garanție și post-garanție sunt indicate în certificatul de garanție sau sunt furnizate de vânzător cumpărătorului la cerere, telefonic sau prin e-mail.
8.8. Soluționarea reclamațiilor este guvernată de politica de reclamații valabilă a vânzătorului, adică Art. 8 din prezentele condiții comerciale și de reclamație. Cumpărătorul a fost informat corespunzător despre politica de reclamații și despre condițiile și modul de depunere a reclamațiilor privind bunurile, inclusiv informații despre locul unde pot fi depuse reclamațiile și despre efectuarea reparațiilor în garanție, în conformitate cu Art. 18 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare (denumită în continuare "OUG 34/2014"), înainte de încheierea contractului de vânzare-cumpărare, prin publicarea acestor condiții comerciale și de reclamație pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului, iar cumpărătorul a avut posibilitatea să le citească înainte de a trimite comanda.
8.9. Politica de reclamații se aplică bunurilor achiziționate de cumpărător de la vânzător prin intermediul magazinului electronic de pe site-ul de comerț electronic al vânzătorului.
8.10. Cumpărătorul are dreptul de a invoca, pe durata perioadei de garanție, responsabilitatea vânzătorului pentru un viciu al bunurilor pentru care este responsabil producătorul, furnizorul sau vânzătorul și care au fost achiziționate de la vânzător.
8.11. Dacă bunurile prezintă vicii, cumpărătorul are dreptul de a depune o reclamație la sediul vânzătorului, în conformitate cu Art. 18 alin. (2) din OUG 34/2014, prin livrarea bunurilor la sediul vânzătorului și prin transmiterea vânzătorului a intenției cumpărătorului de a-și exercita dreptul conform punctelor 8.1. până la 8.5. din prezentele condiții comerciale și de reclamație (denumită în continuare „Notificarea de Reclamație”) prin trimiterea formularului de reclamație. Vânzătorul recomandă asigurarea bunurilor la expedierea acestora pentru reclamație. Coletul cu ramburs nu este preluat de vânzător. Cumpărătorul este obligat să declare în Notificarea de Reclamație toate informațiile solicitate în mod veridic, în special să identifice cu exactitate tipul și extinderea viciului bunurilor; cumpărătorul va indica, de asemenea, care dintre drepturile sale, decurgând din legislația relevantă din România (Codul Civil Român și Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora), le exercită. Cumpărătorul are dreptul de a depune o reclamație și la persoana autorizată de producătorul bunurilor să efectueze reparații în garanție (denumită în continuare „persoană desemnată”). Lista persoanelor desemnate este indicată în certificatul de garanție sau va fi trimisă cumpărătorului de către vânzător la cererea sa.
8.12. Procedura de reclamație privind bunurile care pot fi livrate vânzătorului începe în ziua în care sunt îndeplinite cumulativ toate următoarele condiții:
- a) livrarea Notificării de Reclamație către vânzător,
- b) livrarea bunurilor reclamate de la cumpărător către vânzător sau persoana desemnată,
8.13. Vânzătorul sau persoana desemnată va elibera cumpărătorului o confirmare a depunerii reclamației privind bunurile într-o formă adecvată aleasă de vânzător, de exemplu, sub formă de e-mail sau în formă scrisă, în care este obligat să identifice cu exactitate viciile reclamate ale bunurilor și să instruiască din nou consumatorul cu privire la drepturile sale care decurg din punctele 8.1. până la 8.3. din prezentele condiții comerciale și de reclamație (legislația relevantă din România privind protecția consumatorilor și vânzarea produselor) și drepturile care decurg din punctele 8.4. până la 8.5. din prezentele condiții comerciale și de reclamație (legislația relevantă din România privind protecția consumatorilor și vânzarea produselor). Dacă reclamația este depusă prin mijloace de comunicare la distanță, vânzătorul este obligat să livreze cumpărătorului confirmarea depunerii reclamației imediat; dacă nu este posibilă livrarea confirmării imediat, aceasta trebuie livrată fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de momentul livrării documentului de soluționare a reclamației; confirmarea depunerii reclamației nu trebuie livrată dacă cumpărătorul are posibilitatea de a dovedi depunerea reclamației prin alt mijloc.
8.14. Cumpărătorul este îndreptățit să decidă care dintre drepturile sale, în sensul legislației relevante din România (Codul Civil Român și Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora), le exercită și, în același timp, este obligat să transmită fără întârziere vânzătorului informații despre decizia sa. Pe baza deciziei cumpărătorului, referitoare la drepturile pe care le exercită în sensul legislației relevante din România, vânzătorul sau persoana desemnată este obligată să stabilească modul de soluționare a reclamației conform Art. 2 lit. m) din OUG 34/2014 imediat, în cazuri mai complexe în termen de 3 zile de la începutul procedurii de reclamație, în cazuri justificate, în special dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a stării bunurilor, cel târziu în termen de 30 de zile de la data începerii procedurii de reclamație. După stabilirea modului de soluționare a reclamației, vânzătorul sau persoana desemnată va soluționa reclamația imediat; în cazuri justificate, reclamația poate fi soluționată și ulterior. Soluționarea reclamației nu trebuie să dureze mai mult de 30 de zile de la data depunerii reclamației. După expirarea inutilă a termenului de soluționare a reclamației, consumatorul are dreptul de a se retrage din contract sau are dreptul la înlocuirea bunurilor cu bunuri noi.
8.15. Dacă cumpărătorul a depus o reclamație privind bunurile în primele 12 luni de la încheierea contractului de vânzare-cumpărare, vânzătorul poate respinge reclamația numai pe baza unei declarații a unui expert sau a unei opinii emise de o persoană autorizată, notificată sau acreditată sau a unei opinii a persoanei desemnate (denumită în continuare „evaluare de specialitate a bunurilor”). Indiferent de rezultatul evaluării de specialitate, vânzătorul nu poate solicita cumpărătorului plata costurilor evaluării de specialitate a bunurilor sau a altor costuri legate de evaluarea de specialitate a bunurilor.
8.16. Dacă cumpărătorul a depus o reclamație privind produsul după 12 luni de la încheierea contractului de vânzare-cumpărare și vânzătorul a respins-o, persoana care a soluționat reclamația este obligată să indice în documentul de soluționare a reclamației cui poate cumpărătorul trimite bunurile pentru o evaluare de specialitate. Dacă cumpărătorul trimite bunurile pentru o evaluare de specialitate persoanei desemnate menționate în documentul de soluționare a reclamației, costurile evaluării de specialitate a bunurilor, precum și toate celelalte costuri aferente suportate în mod rezonabil, sunt suportate de vânzător, indiferent de rezultatul evaluării de specialitate. Dacă cumpărătorul, prin evaluarea de specialitate, demonstrează responsabilitatea vânzătorului pentru viciul reclamat al bunurilor, poate depune din nou reclamația; pe durata efectuării evaluării de specialitate a bunurilor, perioada de garanție nu curge. Vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului, în termen de 14 zile de la data depunerii din nou a reclamației, toate costurile suportate pentru evaluarea de specialitate a bunurilor, precum și toate celelalte costuri aferente suportate în mod rezonabil. Reclamația depusă din nou nu poate fi respinsă.
8.17. Vânzătorul își rezervă dreptul de a înlocui bunurile viciate cu alte bunuri fără vicii, cu aceleași sau mai bune specificații tehnice, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți semnificative cumpărătorului.
8.18. Vânzătorul nu este responsabil pentru viciile bunurilor:
- a) dacă cumpărătorul nu și-a exercitat dreptul privind responsabilitatea vânzătorului pentru viciul bunurilor până la sfârșitul perioadei de garanție a bunurilor,
- b) dacă viciul bunurilor este o deteriorare mecanică a bunurilor cauzată de cumpărător (cum ar fi deteriorarea mecanică a sticlei, carcasei, curelei sau brățării),
- c) dacă viciul bunurilor a apărut prin utilizarea bunurilor în condiții care nu corespund, prin intensitate, umiditate, influențe chimice și mecanice, mediului natural al bunurilor,
- d) dacă viciul bunurilor a apărut prin manipulare necorespunzătoare, operare sau neglijență în îngrijirea bunurilor,
- e) dacă viciul bunurilor a apărut prin deteriorarea bunurilor prin suprasarcină excesivă sau utilizare în contradicție cu condițiile specificate în documentație sau cu principiile generale ale utilizării obișnuite a bunurilor;
- f) dacă viciul bunurilor a apărut prin deteriorarea bunurilor de către evenimente ireparabile și/sau imprevizibile,
- g) dacă viciul bunurilor a apărut prin deteriorarea bunurilor prin distrugere accidentală și deteriorare accidentală,
- h) dacă viciul bunurilor a apărut prin intervenție neprofesionistă, deteriorare cauzată de apă, foc, electricitate statică sau atmosferică sau altă intervenție de forță majoră,
- i) dacă viciul bunurilor a apărut prin intervenția unei persoane neautorizate;
Dacă coletul nu este complet sau dacă există un viciu evident pe care cumpărătorul l-ar fi putut constata prin verificarea coletului la livrarea bunurilor și pe care nu l-a notificat reprezentantului vânzătorului în conformitate cu prezentele condiții comerciale, reclamațiile ulterioare de acest tip vor putea fi recunoscute doar dacă cumpărătorul dovedește că viciile reclamate existau deja la momentul preluării bunurilor de către cumpărător.
8.19. Vânzătorul este obligat să soluționeze reclamația și să finalizeze procedura de reclamație într-unul din următoarele moduri:
- a) prin predarea bunurilor reparate,
- b) prin înlocuirea bunurilor,
- c) prin returnarea prețului de achiziție al bunurilor,
- d) prin plata unei reduceri proporționale din prețul bunurilor,
- e) printr-o invitație scrisă de preluare a prestației stabilite de vânzător,
- f) prin respingerea motivată a reclamației privind bunurile.
8.20. Vânzătorul este obligat să elibereze cumpărătorului un document scris privind modul de stabilire a soluționării reclamației și de soluționare a reclamației, cel târziu în termen de 30 de zile de la data depunerii reclamației, personal, prin intermediul unui furnizor de servicii poștale, de curierat sau de livrare. Vânzătorul va informa cumpărătorul despre rezultatul soluționării reclamației imediat după încheierea procedurii de reclamație, într-un proces verbal de reclamație care îi va fi livrat împreună cu bunurile.
8.21. Perioada de garanție este de 24 de luni de la data livrării bunurilor, cu excepția cazului în care o altă perioadă de garanție este stabilită pentru cazuri specifice.
8.22. Perioada de garanție se prelungește cu durata în care cumpărătorul nu a putut utiliza bunurile din cauza unei reparații în garanție a bunurilor.
8.23. În cazul înlocuirii bunurilor cu altele noi, cumpărătorul va primi un document care va conține informații despre înlocuirea bunurilor, iar eventualele reclamații ulterioare se depun pe baza contractului de vânzare-cumpărare și a acestui document de reclamație. În cazul înlocuirii bunurilor cu altele noi, perioada de garanție va începe să curgă din nou de la preluarea noilor bunuri, dar numai pentru bunurile noi.
8.24. Soluționarea reclamației se referă doar la viciile menționate în Notificarea de Reclamație și în confirmarea depunerii reclamației privind bunurile conform punctului 8.14. din prezentele condiții de reclamație și comerciale.
8.25. În scopul reclamației, un viciu înlăturabil repetat se consideră apariția aceluiași viciu înlăturabil de mai mult de două ori.
8.26. În scopul reclamației, un număr mai mare de vicii înlăturabile diferite se consideră apariția a mai mult de trei vicii înlăturabile diferite simultan.
8.27. Dreptul cumpărătorului de a depune o reclamație privind un viciu al bunurilor este epuizat după ce și-a exercitat dreptul și a solicitat vânzătorului înlăturarea viciului bunurilor conform punctului 8.1. din prezentele condiții de reclamație și comerciale, iar indiferent de rezultatul reclamației, o eventuală nouă depunere a reclamației pentru același viciu unic (nu un viciu de același tip) va fi respinsă.
9. Date cu Caracter Personal și Protecția acestora
9.1. Informații despre modul în care vânzătorul prelucrează datele cu caracter personal pot fi găsite în documentul Politica de Confidențialitate.
10. Retragerea din Contractul de Vânzare-Cumpărare
10.1. Dacă vânzătorul nu își poate îndeplini obligațiile care îi revin din contractul de vânzare-cumpărare din cauza epuizării stocului, a indisponibilității bunurilor, sau dacă producătorul, importatorul sau furnizorul bunurilor convenite în contractul de vânzare-cumpărare a întrerupt producția sau a efectuat modificări atât de semnificative care au împiedicat îndeplinirea obligațiilor vânzătorului care decurg din contractul de vânzare-cumpărare, sau din motive de forță majoră, sau dacă, chiar și depunând toate eforturile care i se pot cere în mod rezonabil, nu este în măsură să livreze bunurile cumpărătorului în termenul stabilit de prezentele condiții comerciale, vânzătorul este obligat să informeze imediat cumpărătorul despre această situație și, în același timp, este obligat să ofere cumpărătorului o execuție alternativă sau posibilitatea ca cumpărătorul să se retragă din contractul de vânzare-cumpărare, respectiv să anuleze comanda dacă contractul de vânzare-cumpărare nu a fost încă încheiat. Cumpărătorul poate anula comanda telefonic sau prin e-mail. În cazul în care cumpărătorul, într-un termen rezonabil, nu acceptă execuția alternativă oferită de vânzător și nici nu se retrage din contractul de vânzare-cumpărare, vânzătorul este îndreptățit să se retragă din contractul de vânzare-cumpărare și, în cazul în care cumpărătorul a achitat deja prețul de achiziție sau o parte din acesta, vânzătorul este obligat să ramburseze prețul de achiziție achitat sau o parte din acesta în termen de 14 zile de la data primirii retragerii din contractul de vânzare-cumpărare de către cumpărător.
Dacă vânzătorul, din motivele menționate mai sus, nu este în măsură să livreze cumpărătorului bunurile la prețul indicat în comandă și notifică cumpărătorul despre acest fapt înainte de acceptarea obligatorie a comenzii, vânzătorul nu este obligat să accepte propunerea cumpărătorului de a încheia contractul de vânzare-cumpărare.
În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de vânzare-cumpărare, respectiv anulează comanda din motivele menționate în acest punct al prezentei politici de retur și condiții comerciale, vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului avansul deja plătit pentru bunurile convenite în contractul de vânzare-cumpărare, fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 14 zile de la data primirii notificării de retragere din contract, în același mod în care cumpărătorul a efectuat plata, cu excepția cazului în care se convine cu cumpărătorul asupra unei alte metode de rambursare, fără ca cumpărătorului să îi fie percepute taxe suplimentare.
10.2. Cumpărătorul este îndreptățit să se retragă din contractul de vânzare-cumpărare fără a invoca vreun motiv, în conformitate cu Art. 9 și următoarele din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare (denumită în continuare „OUG 34/2014”), în termen de 14 zile de la preluarea bunurilor. În plus, față de termenul legal, oferim posibilitatea de a returna bunurile pentru o perioadă de până la 12 luni (în aceleași condiții ca și pentru termenul legal de 14 zile).
10.3 Cumpărătorul este obligat, fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la data retragerii din contractul de vânzare-cumpărare, să trimită bunurile înapoi la adresa sediului vânzătorului sau să le predea vânzătorului ori unei persoane împuternicite de vânzător pentru preluarea bunurilor. Aceasta nu se aplică dacă vânzătorul a propus să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane împuternicite de acesta. Termenul conform primei propoziții a acestui punct al prezentei politici de retur și condiții comerciale este considerat respectat dacă bunurile au fost predate pentru transport cel târziu în ultima zi a termenului.
10.4. Cumpărătorul are dreptul, în cadrul acestui termen, după preluarea bunurilor, să le despacheteze și să le testeze într-un mod similar celui obișnuit la cumpărarea într-un magazin fizic, în măsura necesară pentru a determina natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor.
10.5. Termenul de retragere din contract începe să curgă în ziua în care cumpărătorul sau o terță persoană desemnată de acesta, cu excepția transportatorului, preia toate părțile bunurilor comandate, sau dacă
- a) bunurile comandate de cumpărător într-o singură comandă sunt livrate separat, de la data preluării bunului care a fost livrat ultimul,
- b) sunt livrate bunuri constând din mai multe părți sau piese, de la data preluării ultimei părți sau a ultimei piese,
- c) în baza contractului, bunurile sunt livrate în mod repetat pe o perioadă definită, de la data preluării primului bun livrat.
10.6. Cumpărătorul poate să se retragă din contractul de vânzare-cumpărare, al cărui obiect este achiziția bunurilor, chiar înainte de începerea termenului de retragere din contract.
10.7. Retragerea din contract trebuie efectuată de cumpărător în formă scrisă, într-un mod care să nu lase îndoieli că s-a produs retragerea din contract, sau sub formă de înregistrare pe un alt suport durabil sau folosind formularul care constituie anexa nr. 1 a prezentei politici de retur și condiții comerciale - ANEXA nr. 1 - Formular de retragere din contract. Termenul de retragere din contract este considerat respectat dacă notificarea de retragere din contract a fost trimisă vânzătorului cel târziu în ultima zi a termenului conform Art. 9 alin. (2) din OUG 34/2014.
10.8. Retragerea din contractul de vânzare-cumpărare conform punctului anterior al prezentei politici de retur și condiții comerciale trebuie să conțină informațiile solicitate în formularul de retragere din contractul de vânzare-cumpărare, care constituie anexa nr. 1 a prezentei politici de retur și condiții comerciale - ANEXA nr. 1 - Formular de retragere din contract, în special identificarea cumpărătorului, numărul și data comenzii, specificația exactă a bunurilor, modul în care vânzătorul trebuie să returneze plata deja primită, în special numărul contului și/sau adresa poștală a cumpărătorului.
10.9. Dacă cumpărătorul se retrage din contractul de vânzare-cumpărare, se anulează de la început și orice contract suplimentar legat de contractul de vânzare-cumpărare din care cumpărătorul s-a retras. Cumpărătorului nu i se pot solicita costuri sau alte plăți în legătură cu anularea contractului suplimentar, cu excepția rambursării costurilor și plăților menționate la Art. 13 alin. (2), Art. 14 alin. (3) și (4) din OUG 34/2014 și a prețului pentru serviciu, dacă obiectul contractului este prestarea de servicii și serviciul a fost integral prestat.
10.10. Cumpărătorul este obligat, fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la data retragerii din contractul de vânzare-cumpărare, să trimită bunurile înapoi la adresa sediului vânzătorului sau să le predea vânzătorului ori unei persoane împuternicite de vânzător pentru preluarea bunurilor. Aceasta nu se aplică dacă vânzătorul a propus să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane împuternicite de acesta. Termenul conform primei propoziții a acestui punct al prezentei politici de retur și condiții comerciale este considerat respectat dacă bunurile au fost predate pentru transport cel târziu în ultima zi a termenului.
10.11. Cumpărătorul este obligat să livreze vânzătorului bunurile complete, inclusiv documentația completă, nedeteriorate, pe cât posibil în ambalajul original și neutilizate.
10.12. Se recomandă asigurarea bunurilor. Coletul cu ramburs nu este preluat de vânzător. Vânzătorul este obligat, fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la data primirii notificării de retragere din contract, să ramburseze cumpărătorului toate plățile pe care le-a primit de la acesta în baza contractului de vânzare-cumpărare sau în legătură cu acesta, inclusiv costurile de transport, livrare și poștale și alte costuri și taxe. Aceasta nu se aplică costurilor suplimentare dacă cumpărătorul a ales un alt tip de livrare decât cel mai ieftin mod obișnuit de livrare oferit de vânzător, nici costurilor pentru serviciile suplimentare, dacă au făcut obiectul contractului și dacă acestea au fost integral prestate. Vânzătorul nu este obligat să ramburseze cumpărătorului plățile conform acestui punct al prezentei politici de retur și condiții comerciale înainte de a-i fi livrate bunurile sau până când cumpărătorul nu demonstrează expedierea bunurilor înapoi vânzătorului, cu excepția cazului în care vânzătorul propune să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane împuternicite de acesta.
10.13. Cumpărătorul suportă costurile de returnare a bunurilor către vânzător sau către persoana împuternicită de vânzător să preia bunurile. Aceasta nu se aplică dacă vânzătorul a fost de acord să le suporte el însuși sau dacă nu și-a îndeplinit obligația conform Art. 6 alin. (1) lit. i) din OUG 34/2014.
10.14. Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care a rezultat dintr-o manipulare a bunurilor diferită de cea necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor. Consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor dacă vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de informare privind dreptul consumatorului de a se retrage din contract conform Art. 6 alin. (1) lit. h) din OUG 34/2014.
10.15. Vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului prețul de achiziție al bunurilor în același mod în care cumpărătorul a efectuat plata, cu excepția cazului în care se convine cu cumpărătorul asupra unei alte metode de rambursare a plăților, fără ca cumpărătorului să îi fie percepute taxe suplimentare în acest sens.
10.16. În cazul în care cumpărătorul se retrage din contract și livrează vânzătorului bunuri care sunt utilizate, deteriorate sau incomplete, cumpărătorul se obligă să ramburseze vânzătorului:
- a) valoarea cu care a scăzut valoarea bunurilor în sensul legislației civile române (corespunzător Art. 1381 și următoarele din Codul Civil Român) în valoare reală;
- b) costurile suportate de vânzător în legătură cu repararea bunurilor și readucerea acestora la starea inițială, calculate conform listei de prețuri pentru service-ul post-garanție al bunurilor.
Cumpărătorul este obligat, în conformitate cu acest punct al prezentei politici de retur și condiții comerciale, să ramburseze vânzătorului despăgubiri de cel mult diferența dintre prețul de achiziție al bunurilor și valoarea bunurilor la momentul retragerii din contractul de vânzare-cumpărare.
10.17. În conformitate cu Art. 16 din OUG 34/2014, cumpărătorul nu poate să se retragă din contractul al cărui obiect este:
- a) furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar.
Toate bunurile modificate prin gravare conform cerințelor consumatorului sunt clasificate ca bunuri confecționate conform specificațiilor speciale ale consumatorului și, în astfel de cazuri, cumpărătorul nu poate, în conformitate cu OUG 34/2014, să se retragă din contract.
10.18. Dispozițiile Art. 10 din prezentele condiții comerciale și de reclamație nu se aplică în mod expres entităților care nu îndeplinesc definiția de consumator menționată în Art. 2 alin. (1) din OUG 34/2014.
Expedierea bunurilor la adresă (costurile în acest caz sunt suportate de cumpărător):
julivan
ChildHood s.r.o.
Mostná 58
94901 Nitra
Slovacia
11. Soluționarea Alternativă a Litigiilor
11.1 Dacă cumpărătorul nu este mulțumit de modul în care vânzătorul i-a soluționat reclamația sau dacă consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile, are posibilitatea de a se adresa vânzătorului cu o cerere de remediere. Dacă vânzătorul răspunde negativ la cererea de remediere sau nu răspunde în termen de 30 de zile de la data trimiterii acesteia, consumatorul are dreptul de a depune o propunere pentru inițierea soluționării alternative a litigiului său, în conformitate cu prevederile Art. 28 și următoarele din Ordonanța Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți.
11.2 Entitatea competentă pentru soluționarea alternativă a litigiilor cu consumatorii pentru vânzătorul ChildHood s. r. o. este Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sau o altă entitate juridică publică sau privată autorizată, înscrisă în lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor, administrată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (lista este disponibilă pe site-ul www.anpc.ro); consumatorul are dreptul de a alege la care dintre entitățile de soluționare alternativă a litigiilor se va adresa.
11.3 Consumatorul poate utiliza platforma online de soluționare a litigiilor pentru a depune o propunere pentru soluționarea alternativă a litigiului său, disponibilă pe site-ul web http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
12. Dispoziții Finale
12.1. În cazul în care contractul de vânzare-cumpărare este încheiat în formă scrisă, orice modificare a acestuia trebuie să aibă formă scrisă.
12.2. Părțile contractante au convenit că comunicarea între ele se va realiza sub formă de mesaje electronice.
12.3. Pentru relațiile nereglementate de prezentele condiții comerciale și de reclamație se aplică prevederile relevante ale Codului Civil Român, OUG 34/2014, precum și ale legislației române în vigoare privind comerțul electronic și protecția consumatorilor (de exemplu, Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic, Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora).
12.4. Prezentele condiții comerciale și de reclamație intră în vigoare față de cumpărător la încheierea contractului de vânzare-cumpărare.
12.5. Cumpărătorul va fi solicitat, înainte de a trimite comanda, să confirme, bifând o căsuță, că a luat la cunoștință, a citit, a înțeles conținutul și este de acord în totalitate cu prezentele condiții comerciale și de reclamație.